Esillepanot

  • Onko myymäläsi houkutteleva, selkeä ja johdonmukainen? 
  • Löytyvätkö tuotteet sellaisilta paikoilta, joista asiakaskin ne parhaiten löytää? 
  • Tarjoaako myymäläsi houkuttelevia mahdollisuuksia lisäostoksiin, vai nappaako asiakas aina vain sen, mitä tuli hakemaan?
  • Löytyykö hyllyiltäsi varmasti ne tuotteet, joita asiakkaasi etsivät? 
  • Kiertääkö varastosi optimaalisella tavalla, vai löytyykö hyllyiltäsi turhaan no- tai slow-movereita?

Myymäläsi on osa myyntihenkilökuntaasi 

Myymäläsi esillepano on osa myyntihenkilökuntaasi – sinä päätät, kuinka tehokas myyjä myymäläsi on! Myymäläremontti on luonnollinen kohta päivittää esillepanot, mutta esillepanoihin panostaminen kannattaa aina, myös ilman isoa kalusteremonttia. 


Säännöllisin väliajoin on hyvä tarkistaa tilantarve tuotteittain ja tuoteryhmittäin ja sijoittaa tuotteet myynnillisesti oikeille paikoilleen. Hyllytyksen yhteydessä on tärkeä poistaa huonosti kiertävät tuotteet, miettiä huonokatteisten tuotteiden tarpeellisuutta ja parantaa hyllyjen visuaalista ilmettä. Tämä onnistuu helpoimmin puolueettoman henkilön toimesta, ilman tunnesiteitä vanhaan hyllyjärjestykseen. Esillepanot optimoimalla voidaan näin saavuttaa paitsi lisämyyntiä houkuttelevuuden parannuttua, myös parempi tuotekierto ja järkevämmät varastoarvot.